
PREZENTARE PROIECT
“ACORDAREA DE TRUSOURI PENTRU NOU-NĂSCUȚI” – cod SMIS – 156834
În luna octombrie 2022 a fost semnată decizia de finanțare nr. POAD/1064/1/4/156834, pentru proiectul „Acordarea de trusouri pentru nou-născuți”, cod SMIS 156834 – Proiect finanțat din Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului a constat în reducerea riscului de abandon al nou-născuților proveniți din familii dezavantajate și creșterea calității vieții acestora prin acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, în acord cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 113/2022 privind unele măsuri necesare în vederea implementării Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, decontarea unor cheltuieli privind sprijinirea refugiaților din Ucraina, precum și acordarea de granturi din fonduri externe nerambursabile pentru investiții destinate retehnologizării IMM-urilor.
Obiectivul specific a constat în acordarea de sprijin material pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru categoriilor cele mai defavorizate de cupluri mama–nou-născut, grup țintă eligibil ce respectă prevederile Ordonanței nr. 113/2022. Reducerea numărului de nou-născuți abandonați din cauza precarității materiale. Facilitarea accesului la produse necesare cuplului mamă-nou-născut prin distribuirea de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplul mamă-nou-născut.
Beneficiarul este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Direcția Generală Implementare POAD.
Rezultatul obținut a constat în creșterea calității vieții cuplului mamă-nou-născut în sensul acordarii de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți mamelor care au născut începand cu anul 2022, si care se află în dificultate ridicată din punct de vedere socio-economic. Sprijinul a fost utilizat de către 12,650 de beneficiari finali pentru a achiziționa, de la unitățile comerciale specializate, produse specifice îngrijirii acestora. Proiectul a contribuit la îmbunătățirea continuă a calității vieții persoanelor defavorizate și reducerea numărul de copii abandonați, proveniți din familii dezavantajate.
Valoarea totală a Deciziei de Finanțare a fost de 30.070.150,50 lei.
Valoare eligibilă nerambursabilă: 30.070.150,50 lei
Implementarea proiectului s-a derulat în perioada: 10 octombrie 2022 – 31 decembrie 2023.
PREZENTARE PROIECT
“ACORDAREA DE PACHETE CU AJUTOARE ALIMENTARE ÎN CADRUL POAD 2018 – 2021” – cod SMIS – 125099
În luna octombrie 2018 a fost semnată decizia de finanțare 73456/05.10.2018, POAD/411/1/1/125099/ Deprivare alimentară, pentru proiectul „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018 – 2021”, cod SMIS 125099 – Proiect finanțat din Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului a constat în creșterea calității vieții și reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea de pachete cu ajutoare alimentare, în acord cu prevederile OUG nr. 84 din 21 mai 2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului operațional Ajutorarea persoanelor defavorizate – POAD.
Obiectivul specific a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea unui nr. de 71.331.120 pachete alimentare în cadrul celor 6 distribuții în perioada 2018 – 2021. Completarea sprijinului alimentar oferit prin furnizarea de măsuri auxiliare unui număr de 1.188.852 persoane aparținând grupului țintă, de tipul: educație cu privire la asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în căutarea unui loc de munca, recomandări culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridica, etc.
În cadrul acestui proiect hrana selectată a contribuit la alimentația persoanelor defavorizate aparținând grupului țintă, în conformitate cu prevederile art. 5 (13) din Regulamentul nr. 223/2014 (valori nutritive, asigurarea unei diete variate).
Pachetul cu ajutoare alimentare a conținut următoarele produse și cantități:
– ulei 4 l
– zahăr 2 kg
– făină 5 kg
– mălai 4 kg
– orez 4 kg
– paste 800 g
– conservă carne porc 900 g
– conservă carne vita 1500 g
– conservă pate de ficat 1000 g
– compot de fructe 1400 g
– gem dietetic 360 g
– gem 360 g
Beneficiarul este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Direcția Generală Implementare POAD.
Rezultatul obținut a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin furnizarea a 7.133.112 pachete cu produse alimentare, împărțite în 6 tranșe, a câte 2 tranșe pe an în perioada 2020-2023, pentru un număr de 1.188.852 beneficiari finali/tranșă aparținând grupului țintă eligibil.
Furnizarea de informații privind asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în cautarea unui loc de muncă, recomandari culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridică, etc., unui numar de 1.188.852 beneficiari finali/tranșă în perioada 2018-2021.
Valoarea totală a Deciziei de Finanțare a fost de : 1.235.012.032,12 lei.
Valoare eligibilă nerambursabilă: 1.162.568.859,98 lei
Valoarea cofinanțării buget de stat : 174.385.328,97 lei
Implementarea proiectului s-a derulat în perioada: 31 octombrie 2018 – 31 decembrie 2023.
PREZENTARE PROIECT
“ACORDAREA DE PACHETE CU PRODUSE DE IGIENĂ ÎN CADRUL POAD 2018-2020” – cod SMIS – 125284
În luna octombrie 2018 a fost semnată decizia de finanțare nr. 77594/POAD/412/1/6/125284, pentru proiectul „ Acordarea de pachete cu produse de igienă în cadrul POAD 2018-2020”, cod SMIS 125284 – Proiect finanțat din Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului a constat în creșterea calității vieții prin intensificarea sprijinului de care beneficiază persoanele dezavantajate/ marginalizate, în acord cu prevederile OUG nr. 84 din 21 mai 2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului operațional Ajutorarea persoanelor defavorizate – POAD.
Obiectivul specific a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea unui număr de 4,755,408 pachete cu produse de igienă în cadrul celor 4 distribuții în perioada 2018 – 2020. Completarea sprijinului oferit prin furnizarea de măsuri auxiliare unui număr de 1,188,852 persoane aparținând grupului țintă, de tipul: educație cu privire la asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în căutarea unui loc de munca, recomandări culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridică, etc.
În cadrul acestui proiect, produsele selecționate au contribuit la igiena personală și igiena locuinței, fiind adaptate persoanelor beneficiare (mulți beneficiari fiind copii).
Pachetul de igiena conținea următoarele produse și cantități:
– periuța de dinți (5 buc)
– pasta de dinți (300 ml)
– săpun lichid (500 ml)
– șampon copii (800 ml)
– șampon adulți (500 ml)
– detergent de rufe (2700 gr)
Beneficiarul este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Direcția Generală Implementare POAD.
Rezultatul obținut a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin furnizarea a 4,669,516 de pachete cu produse de igenă, în perioada 2018 – 2022, acordate în patru tranșe pentru beneficiarii finali. Furnizarea de informații privind asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în cautarea unui loc de munca, recomandari culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridica, etc., unui numar de 1,188,852 beneficiari finali per tranșă în perioada 2018 – 2020.
Valoarea totală a Deciziei de Finanțare a fost de 166.146.346,88 lei.
Valoare eligibilă nerambursabilă: 141.224.394,88 lei
Valoarea cofinanțării buget de stat : 24.913.463,63 lei
Implementarea proiectului s-a derulat în perioada: 31 octombrie 2018 – 31 martie 2022.

HUB – Habitate Utile în Bibliotecile din județul Sălaj
„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”
Proiect: “HUB – Habitate Utile în Bibliotecile din județul Sălaj” Finanțare: Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformarea digitală, Investiția 17. Scheme de finanțare pentru biblioteci pentru a deveni hub-uri de dezvoltare a competențelor digitale Beneficiarii proiectului: Unitatea Administrativ Teritorială Județul Sălaj, în calitate de Lider de parteneriat Parteneri: Biblioteca Județeană “Ioniță Scipione Bădescu” Sălaj, UAT Oraș Cehu Silvaniei, UAT Oraș Jibou, UAT Oraș Șimleu Silvaniei, UAT Comuna Băbeni, UAT Comuna Bălan, UAT Comuna Bănișor, UAT Comuna Benesat, UAT Comuna Bobota, UAT Comuna Bocșa, UAT Comuna Boghiș, UAT Comuna Camăr, UAT Comuna Chieșd, UAT Comuna Cizer, UAT Comuna Coșeiu, UAT Comuna Crasna, UAT Comuna Crișeni, UAT Comuna Dobrin, UAT Comuna Gâlgău, UAT Comuna Hida, UAT Comuna Lozna, UAT Comuna Marca, UAT Comuna Meseșenii de Jos, UAT Comuna Mirșid, UAT Comuna Năpradea, UAT Comuna Nușfalău, UAT Comuna Poiana Blenchii, UAT Comuna Someș – Odorhei, UAT Comuna Surduc, UAT Comuna Șamșud, UAT Comuna Șărmășag, UAT Comuna Șimișna, UAT Comuna Vârșolț (conform Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Sălaj nr.24 din 24 februarie 2023) Contract de finanțare: nr.760257/15.02.2023 încheiat între Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), Autoritatea pentru Digitalizarea României denumită ADR, prin Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI) și JUDEȚUL SĂLAJ. Valoarea totală a proiectului: Valoarea totală a proiectului este de 3,448,416.64 lei, din care:- 2,865,699.11 lei, cheltuieli eligibile
- 544,482.83 lei, TVA aferentă cheltuielilor eligibile
- 38,234.70 lei cheltuieli neeligibile.
- renovarea/modernizarea și echiparea cu echipamente IT&C și echipamente tehnice a 3 biblioteci rurale din județul Sălaj, respectiv biblioteca comunală Dobrin, Gâlgău și Șamșud;
- Echiparea cu echipamente IT&C a 30 de biblioteci din județul Sălaj, din care: 1 bibliotecă județeană, 3 orășenești și 26 rurale;
- Dezvoltarea competențelor digitale de bază (alfabetizarea digitală, comunicarea, educația în domeniul mass-mediei, crearera de conținut digital, securitatea digitală, educația antreprenorială digitală) a unui număr de 2.520 de persoane precum: persoane expuse riscului de sărăcie sau de excluziune socială, persoane cu dizabilități sau cerințe speciale, persoane în vârstă, romi sau alte minorități, persoane din comunități izolate.
Apel de proiecte gestionat de Ministerul Cercetării, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al România „Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – Următoarea GenerațieUE” https://mfe.gov.ro/pnrr/ https://www.facebook.com/PNRROficial/